Het laatste verslag (vanuit San Fran)

11 oktober 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Ja ja, de 4 weken zijn alweer bijna om...

Vandaag de laatste volle dag in de USA en we zitten in San Francisco.

We zijn 3 dagen geleden vanuit de Sequoia national park naar Monterey gereden waar we de volgende dag een heerlijk relaxte dagje hebben gehad. We zijn naar een nabij gelegen state park(je) gegaan wat aan de zee lag. Het was veel te koud om te zwemmen/zonnen, maar de natuur en de view was er prachtig. 's Avonds op de pier gegeten. De volgende dag naar San Francisco gereden, alwaar we het hotel hebben moeten zoeken. We hadden wel de straat (Lombard street, die van de kronkelweg) maar niet het nummer. Blijkt dat een enorm lange straat te zijn met mega steile heuvels! Ons Chevroletje heeft zijn uiterste best moeten doen  ;-)

San Francisco is echt wel onze favoriete stad. De mentaliteit is meer Europees dan Amerikaans en de architectuur lijkt meer geschiedenis te hebben dan alle andere steden die we gezien hebben. Alleen is het hier qua autorijden niet te doen. En gister hebben we geprobeerd het openbaar vervoer te ontrafelen maar een zwerver heeft het ons moeten uitleggen (tegen een kleine vergoeding uiteraard)

Eergister na aankomst naar Fisherman's wharf geweest en daar vis gegeten (wel lekker maar mega over-priced)

En gister naar die kronkelweg gelopen, naar Chinatown geweest, een hotdog gegeten op union square, met een oude tram mee gereden en wat door de stad gelopen.

Maar ons hoogtepunt van de dag (letterlijk en figuurlijk) was het volgende.

Op weg naar chinatown keken we op de kaart om te kijken hoe we moesten lopen. Vraagt een oude dame (ik schat een eind in de 80) met sportschoenen aan en een wandelstok in de hand of ze ons kan helpen. Dus ik zeg dat we op weg zijn naar Chinatown. Ze vertelt ons hoe te lopen en zegt daarna dat we wel een stukje mee kunnen lopen. Ze liep trouwens een stuk sneller de heuvels op dan ons! We raken wat aan de praat en ze vertelt over San Fran en waar ze zelf vandaan kwam (ten noorden van New York) en halverwege keken we wat om ons heen om van het uitzicht te genieten. Zegt ze: "do you like views? Come with me, I trust you guys" We lopen naar een prachtig gebouw, 18 verdiepingen hoog. Ze doet de deur open van de hal, ornamenten op het plafond, portier die de boel in de gaten hield, art deco ingericht. We stappen in een lift en die brengt ons naar de 16de verdieping. Zodra de lift open gaat een dichte deur, die ze open maakt met een sleutel. En we stappen een enorm appartement in, wederom art deco stijl plafond en muren. Ze leidt ons naar de ramen en een prachtig uitzicht over San Fran. Het appartement waar we in stonden was voorheen van de eigenaar van het gebouw en besloeg een hele verdieping. Andere verdiepingen waren 4 woningen per verdieping. We hebben onze ogen uitgekeken (en de vloer onder gekwijld!) waarna ze ons met de lift weer naar beneden bracht en ons een fijne vakantie wenste. Buiten hebben we nog even omhoog gekeken naar het gebouw en het kan niet anders dan dat haar appartement miljoenen waard is!! Ik zal een foto plaatsen van het gebouw en dan is het de bovenste verdieping die nog balkons heeft.

Nou, dit was het dan. Nog 1 dag en dan de terugreis.

We zijn maandag middag weer in het koude Holland dus dan kunnen jullie de steunbetuigingen appen  :p

Tot snel en wederom super bedankt voor het volgen van onze reisblog.

Liefs van ons!

X

1. Teuni:
    11 oktober 2014
    Hallo lieverds, kan niet wachten jullie weer te zien en te luisteren naar jullie verhalen!
    Wens jullie een veilige vlucht, heel veel liefs mam